• Demo
  • Demo
  • Demo
  • Demo
  • Demo
  • Demo
  • Demo
  • EXPERIÈNCIA, COMPETÈNCIA I ESPECIALITZACIÓ EN L’ADMINISTRACIÓ D’IMMOBLES
  • ESTEM BEN A PROP TEU, CREIXEM AL TEU COSTAT
  • ASSESSORAMENT INTEGRAL, SEGUR, DE CONFIANÇA
  • PROFESSIONALITAT I COMPROMÍS
  • ENS AVALEN MÉS DE CINQUANTA ANYS D’EXPERIÈNCIA
  • LA EFICÀCIA I LA TRANSPARÈNCIA ENS HAN MANTINGUT DINS DEL MERCAT IMMOBILIARI COM A REFERENTS
  • EXPERIÈNCIA, COMPETÈNCIA I ESPECIALITZACIÓ EN L’ADMINISTRACIÓ D’IMMOBLES

EL VEHICLE ELÈCTRIC

Tot i que sembli estrany, les comunitats de propietaris i els administradors de finques tenen un paper fonamental en el desenvolupament del vehicle elèctric.

La demanda de vehicles elèctrics i infraestructures associades s’està produint majoritàriament en l’àmbit de les flotes professionals, però també son cada vegada més els ciutadans que, a títol particular, volen disposar d’un vehicle d’aquest tipus i, lògicament, tenint-lo aparcat a la seva vivenda. Si aquesta és de tipus unifamiliar, la instal·lació de punts de recàrrega no implica cap problema, ja que el propietari pot decidir unilateralment la infraestructura que  prefereix instal·lar per tal de recarregar el seu vehicle i de quina manera; sempre i quan respecti els criteris establerts per la legislació que, en aquest cas, es tracta del reglament electrotècnic de baixa tensió i dels esquemes definits per a cada cas en la instrucció tècnica complementaria BT52.

En el cas de les vivendes plurifamiliars, la instal·lació de punts de recàrrega de vehicles elèctrics resulta més complexa, no tant per criteris tècnics i de seguretat industrial, sinó perquè aquestes  instal·lacions hauran de passar per els elements comuns de la propietat, sobre tot, per els destinats a zona d’aparcament.

(...)

Les normes i la convivència veïnal

Segons l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric (AEDIVE), el fet de que la implantació del vehicle elèctric estigui essent més lenta del previst, ha anteposat a nivell normatiu la necessitat de motivar als ciutadans per tal que es sumin a la mobilitat elèctrica. Per això, s’al·ludeix a criteris de millora en la qualitat de l’aire; eficiència energètica, i aprofitament de les energies renovables, així com criteris macroeconòmics per la reducció en les importacions de petroli.

La instrucció tècnica complementaria BT52 va resoldre un limbe normatiu en el que l’ execució d’instal·lacions per a la recàrrega de vehicles elèctrics es trobava en diferents escenaris, però amb major rellevància en els edificis de vivendes plurifamiliars. Tot i això, aquesta norma i la resta que afecten a aquest tipus d’instal·lacions no entra a definir un aspecte fonamental al que les normes tècniques de seguretat i qualitat industrial son alienes: La convivència, o com evitar els sempre desagradables conflictes veïnals. Tampoc va esser definit per la modificació de la LPH, que va tractar d’eliminar barreres per tal que un veí que adquireixi  un vehicle elèctric pugui disposar del seu punt de càrrega a la plaça de garatge de la seva propietat, sense haver de dependre de l’opinió de la resta de veïns, tot i que no va contemplar el fet de que aquesta instal·lació afecta necessariament a elements comuns de l’edifici.

El paper de l’Administrador de finques

Segons l’AEDIVE, una solució possible seria que la comunitat fixes en les seves normes de règim intern uns criteris comuns, amb els quals els propietaris interessats en instal·lar un punt de càrrega per a vehicles elèctrics s’evitessin problemes innecessaris. En aquest punt és on la figura de l’Administrador de finques està cridat a jugar un paper fonamental en les comunitats de propietaris.

El seu paper ha d’ésser analitzar prèviament la situació de la instal·lació general elèctrica de l’immoble i sondejar als veïns per tal de conèixer qui estaria potencialment interessat en adquirir un cotxe elèctric en los propers anys. De la mateixa manera, hauria d’ésser capaç d’analitzar la millor situació col·lectiva que no penalitzi al primer propietari que decideix instal·lar un punt de càrrega i preveure el  creixement en el numero de vehicles elèctrics i d’infraestructures vinculades a l’edifici. Així, tot i que sembli paradoxal, no s’ha de  subestimar el paper que les comunitats de veïns i els  administradors de finques poden jugar en el desenvolupament del vehicle elèctric.

www.ticbeat.com

 

Com trobar-nos

  • Gran Via de LLuís Companys, 214
  • Premia de Mar
  • Barcelona
  • 08330
  • Tel1. 93 752 31 02
  • Tel2. 93 752 36 25
  • Fax   93 752 02 01
  •  
  • De dilluns a dijous: Matins de 9 a 14 i tardes de 16 a 19.
  • Divendres: Matins de 9 a 14 i tarda tancat.